Vítejte na české fanstránce o kompletní Resident Evil sérii !!!

RE: ZERO Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE1: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE: REmake Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE2: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE3: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE: CV Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE4: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE5: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Files | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE: Spin Offs Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE: Spin Offs Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody

Page Name

small logo

Resident Evil 4 recenze od: Hesi


Jestli rádi přeskakujete recenze a ze všeho nejdřív hledáte finální hodnocení, tak Vám ulehčím práci Resident Evilu 4 na PC dávám 88%.

re4

Nikdy jsem neměl možnost si RE4 zahrát jinde než na PC. Z tohoto důvodu se bude zřejmě tato recenze lišit od ostatních, které jste do této doby mohli číst.
Se sérií Resident Evil jsem se poprvé seznámil prostřednictvím hry Resident Evil 2, kterou jsem hrál a hrál, až jsem ji dohrál za všechny možné konce, získal všemožné bonusy, postřílel, ukopal a spálil několik stovek zmutovaných potvor. Zombie počínaje a bossem rozprostírajícím se téměř přes celý nákladní vlak konče. Po RE2 jsem koupil RE1 a nakonec i RE3, které jsem samozřejmě také dohrál, ale již ne tolikrát jako dvojku. Ale je úplně jedno jestli jsem měl nejraději RE2 nebo jakýkoliv jiný díl. Hlavní byla hororová atmosféra, které byla ve všech dílech naprosto dokonalá. Nábojů byl vždy nedostatek, na rozdíl od příšer, kterých byl spíš přebytek :) Hádanky byly téměř vždy přísně logické. Souboje s monstry, kvůli nemožnosti střílet a zároveň běhat, velice napínavé. Pozadí předrendrované, kamery statické a hudba dokonalá, což navozovalo téměř filmovou atmosféru.

re4re4

Otázka zní je Resident Evil s pořadovým číslem 4 stále stejný?
Odpověď není jednoznačná. RE4 přichází se spoustou změn, ale zároveň je to v jádru ten stejný Resi, u kterého jsem strávil mnoho děsu a zábavy plných hodin.
První věc, která Vás po prvním kraťounkém loadingu praští do očí je přechod z předrendrovaného prostředí do plného 3D. Je až neuvěřitelné, že se autorům povedlo zachovat tísnivou atmosféru a přitom zavěsit kameru kousek nad Vaše záda a tím Vám ponechat možnost vidět, již z dálky, co se na Vás řítí. S touto změnou jde v ruku v ruce další, která se dala očekávat. Zombie jsou mnohem rychlejší, chytřejší, sdružují se do větších skupin, umějí mluvit a používat různé nástroje. A to je jedině dobře. Při představě zombie z minulých dílů v RE4, tak bych asi usnul nudou. Představte si, že máte v ruce snajperku, můžete s ní zcela volně mířit a před Vámi je dost velký prostor obývaný zombie z předchozích dílů série. Střelíte do prvního a pokud mu okamžitě neustřelíte hlavu, tak jen řekne: „hueaaa“ a vydá se k vám rychlostí 2m za minutu (pokud nebude mít hlad, pak je dvakrát rychlejší), když budete mít opravdu velkou „smůlu“, tak se k němu přidají i ostatní (stejnou rychlostí). Copak by to byla nějaká zábava? To by už člověk mohl rovnou jít někam na pouť a zastřílet si na nepohyblivé špejle.

re4re4

V RE4 tedy nuda, díky novým zombie rozhodné nehrozí, než stihnete zaměřit na prvního, už se ozve unforesteo nebo podobný pokřik a vaším směrem letí vidle, sekyra, případně i zápalná bomba. Stejně tak přibyly náboje a nůž se stal mnohem méně potřebnou zbraní proti nepřátelům - ubodat 10 zombie bez škrábnutí je téměř nemožné, na rozdíl od předešlých dílů, kde stačilo jen kousek odběhnout a zombie o Vás ztratili většinou zájem.
Všechno se ale nezměnilo. Pominu-li to, že se opět setkáváme s Leonem S. Kennedym, Adou Wong a několika dalšími, dobře známými z předchozích dílů, tak stále nemáme možnost současně běhat a střílet. To v kombinaci s novými příšerami, dělá souboje ještě napínavější. Inventář a ukládání pozic zůstalo naštěstí také velice podobné.
Všechno ostatní se však podstatně změnilo. Prostředí ve 3D, zombie a opětovné shledání s hrdiny předchozích dílů jsem už odhalil, ale je toho mnohem víc.
Leon sice stále neumí běhat a současně střílet, ale z policajta z Roccon City povýšil na tajného agent, pověřeného úkolem najít unesenou dceru prezidenta USA Ashley. Ashley byla podle všeho unesena, nějakou náboženskou sektou, do zapadlé vesnice na okraji Španělska. Leon se jí tedy vydá hledat. Vše se zkomplikuje ve chvíli, kdy se Leon dostane do oné vesnice. Nejenže ho vesničané chtějí od prvního setkání zabít, ale dokonce zlikvidovali jedinou přístupovou cestu do vesnice, takže není cesty zpět a jste v tom zase sami, a aby toho nebylo málo postupem času zjistíte, že vesničané jsou infikování jakýmsi parazitem, který je ovládá, a který se v pozdějších fázích hry dokáže prodrat skrz jejich hlavu ven. Vůbec nepřátelé, které budete likvidovat jsou dost originální, a i když je budete potkávat stále dokola, dvakrát dobrý pocit z nich mít nebudete, obzvláště pak z bossů ne, které lze zabít vždy jen speciální taktikou. Dopomáhá tomu i prostředí, které je neustále temné, plné stínů, navozující tu správnou hororovou atmosféru. V RE4 se podíváte jak do již zmíněné vesnice, tak i do středověkého hradu, stok, dolů na těžbu zlata a nakonec na ostrov s vojenskou základnou, kde celý příběh zakončíte.

re4

Po grafické stránce nevypadá RE4 zrovna pěkně, chybí spousta speciálních efektů a vyšší rozlišení textur to vážně nezachrání. Na druhou stranu, copak to fanouškům Resident Evil serie může vadit? Moje dvě nejoblíbenější hry jsou Silent Hill 1 a Resident Evil 2 a oproti nim je RE4 po grafické stránce jako drahokam. Nebojte, taky slintám nad Crisis, Alanem Wakem apod., ale pokud tyto hry budou sázet jen na grafiku, tak se z nich evergreeny jako je Diablo, Doom, Half-Life nebo právě Resident Evil nikdy nestanou.
Ovládání, tak tady RE4 ztrácí ze všeho nejvíc. Kdyby hra nebyla pro PC, tak nic neřeknu, ale dnes udělat konverzi bez podpory hlodavce, to je vážně na ….. Jestli si RE4 koupíte okamžitě si pořiďte i gamepad s analogem. Já ho mám a RE4 se mi hraje výborně, jinak si strhněte z hodnocení dobrých 20%.
Proč tedy nedám RE4 100%? Důvody jsou přesně tři. 1) I přesto, že má RE4 obrovské množství bonusů a přímo vyzývá k tomu, aby si ho hráč znovu rozehrál. Stává se v pozdějších fázích hry dost stereotypní (pro mě hlavně část na ostrově). 2) Oproti ostatním dílům je mnohem akčnější a adventurní část byla posunuta da pozadí (jeden z nejlepších okamžiků strávených u RE série, byl ten když jsem přišel po třech dnech tápání, zcela sám na hlavolam s fontánou a knihami v RE1:-) – nic podobného u RE4 nehrozí) 3)Pro kvalitní hraní PC hry - nutnost koupě gamepadu s analogovými páčkami.

Hodnocení: 88%


  O Nás | Kontaktujte Nás | Copyright | ©2009 Czech Resident Evil Hell
Valid CSS!Valid HTML 4.01 Transitional