Vítejte na české fanstránce o kompletní Resident Evil sérii !!!

RE: ZERO Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE1: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE: REmake Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE2: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE3: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE: CV Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE4: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE5: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Files | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE: Spin Offs Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody
RE: Spin Offs Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Soundtracky | Návody

Page Name

small logo

Resident Evil 5 recenze od: Bob


Datum vydání v EU: 13.3.2009
Platformy: PS3, X360
Počet hráčů: 1-2

Vítejte v Africe!

Píše se rok 2009 a my se po letech setkáváme s Chrisem Redfieldem, tentokráte již je členem organizace BSAA (Bio-terrorism Security Assessment Aliance). Tato organizace se vypořádává s černým prodejem biologických zbraní. Chris ovšem v novém dobrodružství nebude sám, jeho partnerem po celou dobu hry je další člen BSAA Sheva Alomar.

re5

Oba se setkávají v Autonomní oblasti Kijuju, kde má dojít k prodeji biologických zbraní, kterému je nutno zabránit. Záhy ovšem všichni členové jednotky zjišťují, že zdejší obyvatelé byli infikováni parazity velice blízkými těm z Resident Evilu 4. Chris a Sheva postupují krůček po krůčku ve zjišťování, jak se vlastně věci mají, což zde nebudu odkrývat, protože je škoda vše vědět dopředu. Lze zmínit, že je zde objasněn původ tzv. Progenitor (původního) viru, a také představen virus úplně nový. Příběh je sice trošku průhledný, ale mně osobně se jen těžko dařilo odtrhnout se od hraní, abych příběh poodkryl zase o kousek více.

re5

Grafika hry je velmi líbivá, velmi moderní, na velké televizi je to báječná podívaná, málokterá hra se dnes může chlubit takovým grafickým zpracováním.
Herní systém se na jednu stranu téměř nezměnil oproti předchozímu dílu, což ovšem podle mého rozhodně není na škodu, opět se hrdinovi díváte přes rameno, aby se lépe mířilo. Také fyzické útoky na dočasně omráčené nepřátele zůstaly, jen je jich širší výběr (hák, zlomení vazu, zašlápnutí i zapíchnutí dýky do srdce). Někým milované a někým kritizované akční momenty ve videosekvencích, kdy je třeba zmáčknout co nejrychleji správnou kombinaci tlačítek, vás drží stále v soustředění, já tento prvek velmi oceňuji.

re5

Na druhou stranu tu máme změny vskutku zásadní a v této sérii revoluční, jedná se o kooperační systém hry, kdy je hra zamýšlena více pro dva hráče než pro single-player. Je možné hrát offline co-op v režimu rozdělené obrazovky (split-screen) nebo online, což je s headsetem jistě výtečný zážitek. Já jsem hru dohrál zatím pouze v single módu, ovšem nijak mi to dojem ze hry nezkazilo, umělá inteligence Shevy (za ni si můžete v single zahrát až po prvním dokončení hry) je dostatečně dobrá, ovšem ne úplně ideální. Myslím tím problém poměrně omezeného inventáře (každý má 9 míst, současně každá jakkoliv velká věc zabírá jednu pozici), protože Sheva ochotně sbírá, co jí první pod ruku padne a nepřemýšlí, co je výhodnější. Například když jsem měl poslední místo v inventáři, které jsem si šetřil na opravdu užitečnou věc a úmyslně jsem nebral náboje do pistole, kterých je stále dost, Sheva každou chvíli přiběhla a náboje mi automaticky dala do inventáře. Naopak jsem velmi ocenil její pohotovost při uzdravování (rostlinky jsou tentokrát ve spreji a účinkují na oba, pokud stojí u sebe), proto jsem jí ochotně rostlinky dával a nemusel na to myslet. Když partner umírá, je ještě možné ho zachránit buď přímo posprejováním nebo fyzickou resuscitací, ovšem musí ten druhý včas doběhnout, jinak následuje Game Over. Mnoho situací je ve hře designovaných tak, aby jeden bez druhého nemohl dále, například jste ve zvenčí zamčené budově a jediná cesta, jak se dostat ven, je „přehodit“ Shevu na protější budovu (tzv. Assist jump) a sniperkou ji krýt, aby bezpečně doběhla do přízemí a z ulice budovu odemknula.

re5

Při každém spuštění hry, úmrtí nebo dokončení kapitoly máte přístup k nákupu věcí, prodeji cenností, vylepšování zbraní, organizování inventářů, ale také k úložnému prostoru podobného bednám z předchozích dílů, kde si můžete uložit veškeré věci, kterými si nehodláte zbytečně zahlcovat inventář.
Hra je opět o malinko více akčně pojatá než její předchůdce, ale není to žádný velký skok. Stále je to ještě v rozumné míře a v zájmu toho, aby se celá série vyvíjela a nestagnovala na ohrátém systému. Hádanek je zde ovšem méně, než jsme zvyklí a většinou jsou velmi primitivní způsobem najdi tři klíče k jedněm dveřím, ale hra má takový spád, že mi to nijak nevadilo.

re5

Co se týče zbraní, je jich opravdu hodně, ovšem musíte si je najít, pak teprve se objeví v nabídce pro nákup, abyste ji mohli pořídit i partnerovi. A pokud hrajete s někým po internetu, můžete si koupit pouze ty zbraně, které jste našli vy, nebo je našel váš partner, když jste byli online. Obecně není nijak těžké zbraně najít, většinou jsou v nápadných stříbrných kufrech. Každou zbraň lze vylepšovat (palebná síla, rychlost přebíjení, kapacita zásobníku atd.), samozřejmě za body, které během hry získáte buď formou peněz nebo cenných věcí, které prodáte.
Hodně zbraní znamená hodně nepřátel a je tomu skutečně tak, budou se na vás hrnout hordy infikovaných Afričanů (majini = zlí duchové), někteří po vzoru Dr. Salvatora z RE4 po vás půjdou s motorovou pilou, jiní vás budou honit na motorkách po savaně, zatímco vy je budete kosit kulometem z jedoucího hummeru. Velkým plusem hry je dostatek, pestrost a promyšlenost bossů a soubojů s nimi, každý si žádá jinou taktiku a žádný není nudný. Možná bude někomu vadit již známý El Gigante z RE4 (zde Ndesu), ovšem já osobně proti tomu nic nemám, ve hře se objevil jen jednou a rozhodně jsem se nenudil.

re5

Postupně se podíváte do typické africké vesnice, později do vesnice tyčící se na kůlech nad vodou plnou krokodýlů, dále do chrámového komplexu, do laboratoří a nakonec na velikou loď plnou infikovaných vojáků a ještě mnohem horších zjevení.
Po dohrání máte opět možnost zahrát si známou minihru The Mercenaries, kde musíte co nejrychleji pokosit co nejvíce nepřátel. Dále je zde stahovatelný obsah s módy pro multiplayer, za který si ovšem připlatíte.
První dohrání (PS3) mi zabralo 12 hodin a 7 minut na obtížnost normal (easy, normal, veteran). Na easy to pro znalce RE4 nebude dost náročné, tento mód je spíše pro začátečníky. Celkově je tento díl o něco kratší než RE4, ale i tak si myslím, že je to dostačující. Rozhodně hru dohrajte až do konce, pro znalce celé série to bude velkolepé.

re5

Hře dávám 90%, je to podle mého důstojný nástupce revolučního čtvrtého dílu. Nebudete se nudit ani chvilku.

pro: skvělá grafika
bossové
příběh
pestré lokace

proti: inventář
Sheva sbírá zbytečnosti
Jill je blonďatá!!!!!


  O Nás | Kontaktujte Nás | Copyright | ©2009 Czech Resident Evil Hell
Valid CSS!Valid HTML 4.01 Transitional